Nie musisz się tłumaczyć. UK jak kazdy inny kraj, bo sam się przekonałem, jak to zkręcają licznik z 300tys MIl na 160tys mil , ale tam auto po 300tys mil jest lepsze niz Polskie po160tys. Tak ze kto chce niech sobie pisze, a kto chce niech sobie robi.
Witajcie - dylemat pomiedzy octavią I LF a audi C5
Zwiń
X
-
Witajcie - dylemat pomiedzy octavią I LF a audi C5
Witajcie
Miałbym do was drodzy użytkownicy octavii pytanie. Co byście mi radzili i dlaczego? Mam dylemat miedzy Skoda Octavia I LF hatchback, a Audi C5 sedan.
Oba z silnikami na olej napędowy. Za Octavią przemawia trwałe i solidne zawieszenie i mało palący silnik 90ps. Dodatkowo spokojnie zmieszczę wózek. Zaś za audi przemawia fakt, że mi się wizualnie baaaardziej podoba. Jednak sedan wózka mi nie pomieści (zmierzone) i mam mało trwałe zawieszenie.
Dlatego kieruję do Was pytanie czy rzeczywiście eksploatację octavii będzie dużo tańsze od audi? No i ile będzie droższe w użytkowaniu np. w skali roku. Bo rozrząd to chyba tyle samo będzie kosztować , spalanie też powinno być podobne?
Pozdrawiam
Marcinjest Escort 1.6 90 KM' 2000
jest A6 130 KM' 2003
-
-
mialem a6 c5 mam octavie, octaia przy audi a6 c5 jest tandetna i plastikowa, audi jest perfekcyjnie wykonane, wyciszone, dopracowane, skoda to taki plastik przy nim, ja do zmiany na gorsze dlugo sie przywyczajalem i wziaz jak wsiadam w moje byle a6 ktore sprzedalem znajomemu to az nie chce mi sie wysiadac, zawias wielowahaczowy jest juz tani wiec tragedii nie ma, dla mnie a6 c5 bezkonkurencyjnie
Komentarz
-
-
ale teraz sprzedalem je znajomemu wiec juz je w naszych rekach ok poltora roku
wymienil 3 czy 4 wahacze nic wiecejaha jezdzi na 19` zima 16`
octavie mam 4mce, bezawaryjnie, malo pali....
w miedzyczasie mialem jeszcze audi S3 210km quattrofajne auto, tez ponad pol roku ale niestety paliwo mnie dobijalo, stad wsiadlem na TDI, skoda jest po sofcie na 130km 300nm blisko jezdzi fajnie, w trasie nie spala 5 litrow, dynamiczna, lubie ją
ale mowie audi to to nie jest brakuje jej bardzooooooo duzo, tyle ze ja mam octavie 1 przed fl, stara deska w srodku, te po fl po 2000 sa faniejsze, lepiej wykonane, deski ladniejsze...
Komentarz
-
-
dla mnie C5 w sedanie jest po prostu piękna, no i w środku pojemniejsza[/quote]
- właśnie C5 jest piękne - ale czy warto za tę piekność płacić więcej (sam zakup jest droższy i eksploatacja również)
[ Dodano: Wto 20 Gru, 11 22:36 ]
Do lu1985kas:
Czy drogą eksploatację C5 mogę włożyć między bajki?
Aha powiedzcie mi czy 1.9 110km z 97 roku może mi wystarczyć aż do 2020? Jeśli by liczyć 30tys km/ rok miał by 690 tys? Da radę ?jest Escort 1.6 90 KM' 2000
jest A6 130 KM' 2003
Komentarz
-
-
adamusiek z tym 2.5 zależy od egzemplarza, znajomy mechanik odradza jak tylko może. Dobry kolega miał, to na początek wysrała mu się skrzynia (automat, zabulił ostro) a potem z racji wieku no i przebiegu jakieś elektroniczne pierdoły, jakieś różne czujniki, po czym chciał ją sprzedać, ale czy sprzedał nie powiem bo go dawno nie widziałem. Sąsiad miał i on znowu nie narzekał ani trochę. Także nie wiem, wydaje mi się, że dużo zależy od stanu danego egzemplarza.
Komentarz
-
-
2.5 tdi odpuszczamy, nie chcesz sie wkurzac i zbankrutowac to po prostu go nie kupuj, wycieraja sie wałki, wysiadaja pompy wtryskowe, wiekszosc jest krecona do tylu wiec nie wiesz ile ma nakulane, automaty siadaja, mialem 2.5 tdi w a4 to sprzedac tego nie moglem, porazka, temat na dzis dzien prawie nie odsprzedawalny, a jezdze biala skoda tdi i co jade na gielde zatrzymuja mnie handlarze i chca kupowac, tyle ze ja jade ogladac a nie sprzedawac, 1.9 tdi to dobra lokata kapitału w a6 c5 tym bardziej !
nie polecam 2,5 tdi, kultura pracy super, jazda super, ale zeby wymienic termostat sciagalem caly przód, pozniej regenrowalem pompe, beklem jakies 2 tys, pozniej sprzedawalem kilka mcy az w koncu zamienilem :P
Komentarz
-
-
Mam już kolejne Audi i trochę wiedzy w temacie więc pozwolę sobie wrzucić kilka groszy...
Od silnika 2.5 TDI jak najdalej. Konstrukcje do 2001 miały feler w postaci słabiutkich wałków rozrządu oraz całej hydrauliki silnika. Efekt jest taki, ze jak kupisz słaby egzemplarz (czyli 99% tego co na rynku, bo te auta maja realne przebiegi po 350-400k km i więcej), to czeka Cię na dzień dobry inwestycja w granicach 4-5k żeby to doprowadzić do ładu. W silnikach montowanych po lifcie (2001, silniki z oznaczeniem literowym na B, 163 i 180km) stosowano już mocniejsze wałki, więc jest lepiej. Kolejną niespodzianką są padające pompy VP44 (kolejne ok 2k)
Rozwiązaniem może być wersja z 1.9 TDI (110 km przed litem i 130 po lifcie). Niestety, nie było połączenia tego silnika z quattro
Jeśli chodzi o automaty, to skrzynie Tiptronic są niezłe, ale ich trwałość to zazwyczaj przedział 250-300k km. Porządny remont to ok 3-4k i spokój na drugie tyle. Skrzynie bezstopniowe Multitronic omijać szerokim łukiem :!:
Samo auto jest rewelacyjne, jakość wykonania na niezłym poziomie, wielowahaczowe zawieszenie mega komfortowe i powodujące rewelacyjne prowadzenie się auta. Wbrew pozorom wcale nie jest jakoś specjalnie awaryjne, a jego trwałość jest wprost proporcjonalna do jakości zastosowanych części.
Zdecydowanie mocnym elementem jest quattro- mega trwały i bezobsługowy. A o plusach z eksploatacji nie muszę chyba nikogo przekonywaćSam mam czwarte quattro i żaden inny samochód nie będzie już 2WD, nieżalenie czy przednio czy tylnie
Diesla raczej odpuść. Szukaj 2.8 quattro+LPG lub jeśli cenisz osiągi i jesteś przygotowany na realne spalanie na poziomie 20-25l LPG- poszukaj S6.
A tak naprawdę to kup to, co będzie w lepszym stanie, bo i 2.4 daje radę, chociaż przy spalaniu na poziomie 2.8 jest jednak zauważalnie słabszy.
Ja z kolei zastanawiam się nad przesiadką w drugą stronę, tj z Audi na Skodę. Przymierzałem się już i faktycznie przeskok z wnętrza w S8 do O2 jest...zauważalny :wink: Ale tragedii nie ma, więc może siępolubimy
Pozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
-
Mi tam na zadym quaddro nie zależy
zamierzam w nie dalekiej przyszłości rozpocząć budowę własnego domu i raczej nie chciałbym słyszeć o psującym się aucie bo będę miał inne wydatki...
Bo np. w takim escorcie MK7 z 2000 roku nie ma miesiąca aby nie musiał wkladac w tego zloma ...średnio wychodzi z 300zl . Tego bym już nie chciał.jest Escort 1.6 90 KM' 2000
jest A6 130 KM' 2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamusiekmartab99, a ile w rzeczywistości może spalić takie 2.4 z LPG :?: ja słyszałem, że od 12 do 15 :roll:
Mówimy o realnym spalaniu po mieście, na trasie spokojnie w 10 się zamkniesz jadąc normalnie. V6 to jednak V6 a i samo auto lekkie nie jestPozdrawiam,
Marcin
Audi S8
Komentarz
-
Komentarz